Dodikov alternativni medij: Građani finansirali ATV sa gotovo pola miliona KM

Dodikov alternativni medij: Građani finansirali ATV sa gotovo pola miliona KM

Piše: Žana Gauk/Žurnal

Banjalučkoj Alternativnoj televiziji, nakon što je okrenula leđa novinarskoj alter sceni, dobro ide trošenje novca građana. Ovu godinu završiće sa izuzetnim tenderskim skorom – 45 ugovora vrijednih 484.421 KM.

Značaj ovog, vlasti bliskog, medija 2019. godine prepoznale su institucije i javna preduzeća pa nije bilo teško da od ukupnog broja ugovora, čak 33, budu sklopljena direktnim sporazumom. Za tu direktnu saradnju iz raznih javnih budžeta izdvojeno je 144.495 KM sa uračunatim PDV-om.

Najunosnije ugovore televizija je sklapala sa opštinama i gradovima. Za promotivne aktivnosti Dervente početkom maja dobila je ugovor od 15.000 KM. Za pojavljivanje na ATV-u i gradonačelnik Doboja Boris Jerinić, nekadašnji član SDS-a, a sada dio vladajuće strukture, odriješio je kesu i 13. maja ovom mediju dodijelio ugovor težak čak 93.600 KM.

I vlasti u Trebinju odgovara “alternativni” način prezentacije pa 22. maja izdvajaju 15.000 KM za promociju. Jedanaest dana kasnije društvu se priključuje i Gradska uprava Banjaluka koja na ime promocije ugovara posao od 20.475 KM. Nakon ovog, uslijedila su još tri tendera uprave najvećeg grada u RS – 2. septembra za spot o aktivnostima Odjeljenje za komunalne poslove dalo je 6.984 maraka, 26. oktobra za promociju značaja Civilne zaštite dato je 6.949 KM i 1. novembra za gostovanja i prologe iz gradske kase izdvojeno je novih 17.550 KM.

TV usluge platili su i Prnjavor i Zvornik, s ATV-om su sklopili ugovore vrijedne 17.550, odnosno 35.100 KM.

Iako u gubitku od 3,2 miliona KM, 19. februara kroz priloge na ATV-u Rudnik i termoelektrana Ugljevik afirmiše investiciono ulaganje, što plaća 6.903 KM. Nakon toga, 24. juna, za "neposredni marketing", daju još 23.400 KM. Ovog puta tenderski zadatak televizije bio je da snimi 10 priloga u trajanju do 2,5 minute i jednu reportažu do 10 minuta.

Isti iznos za promociju pripremile su 27. juna i “Pošte Srpske”, iako su ranije, 18. januara već dale 5.850 KM. U tim prilozima svakako niko neće spomenuti gubitak od 2,1 milion KM i neuspjeh aktuelnog menadžmenta.

Milionski gubitak i potpuna devastacija zdravstvenog sistema ne smeta ni najvećem dužniku među zdravstvenim ustanovama. Univerzitetski klinički centar RS ATV-u 10. juna za rubriku “Doktor u kući” plaća 7.020 KM.

A, dobar ugovor za ATV stigao je i 31. avgusta kada Hidroelektrane na Drini, za medijsko predstavljanje, daju 34.515 KM… Prethodno, s proljeća medij je potpomogla i “Elektroprivreda RS” marketinškim ugovorom teškim 35.100 KM.

Jednom emiteru sve javne pare

PROMOCIJA – KAKO PREŽIVJETI BEZ HLJEBA

“Alternativni” medij finansiraju i siromašni. Kalinovik je jedna od 19 izrazito nerazvijenih opština u Republici Srpskoj, ali nerad tamošnjih opštinskih organa i nebriga vlasti na nivou Republike uvijek može da se “spakuje” u tople ljudske priče i lijepu opštinsku prezentaciju. ATV ima recept pa je 4. januara sklopljen ugovor vrijedan 4.933 KM. To se svidjelo predstavnicima ove opštine pa su 21. jula za medijsko praćenje dali još 6.142 KM.

Promovisali su se i Mrkonjić Grad – dva ugovora vrijedna ukupno 10.741, Šamac – 8.200, Čelinac – 7.020, Višegrad – 7.020, Rogatica – 6.961, Han Pijesak – 1.755, Modriča – 7.020 i Laktaši – 8.000 KM.

Građani će za svoj novac moći da gledaju i promocije raznih šumskih gazdinstava koja posluju u okviru “Šuma RS”. “Lisina” plaća 4.680, a “Borja”, “Visočnik”, “Ribnik” i “Šipovo” po 7.020 KM.

DUPLO VIŠE ZA DUPLO KRAĆE

Zanimljivo, samo sedam mjeseci prošle godine, od početka januara do kraja jula, ATV je sa lokalnim zajednicama, pojedinim institucijama i javnim preduzećima, pobjedom na osam javnih nabavki, sklopila ugovore teške 167.500 KM. Kako je Žurnal već pisao, duplo skuplji ugovori za duplo manje vremena nego godinu ranije počeli su da se nižu kada je akcije ove medijske kuće kupio vlasnik „Integral inženjering“ imperije i kum člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika - Slobodan Stanković. U vlasničkoj stukturi medija navedena je, između ostalog, “Integra inženjering”, koju vodi Stankovićeva supruga Slavica.

U vremenu prije Stankovića tenderske pobjede bile su prosječne. Tokom 2017. godine vrijednosti ugovora su se kretale od tek 760 KM, koliko je za praznične čestitke izdvojio Rudnik i Termoelektrana „Gacko“, pa do 34.500 koliko je izdvojila „Lutrija RS“. Među skupljim potpisima bio je onaj namijenjen praćenju tadašnjeg gradonačelnika Prijedora Milenka Đakovića težak 23.000 KM, ali i promociji opštine Prnjavor – 20.500 KM.

Procvat Alternativne televizije svakako nije samo zabilježen na tenderima, jer ova medijska kuća od prošle godine uživa ogromno povjerenje i u Investiciono-razvojnoj banci RS. Polovinom maja, za samo tri dana, odobren joj je kredit od gotovo 2,3 miliona KM.

UZ STANKOVIĆA I PRESUĐENI KRIMINALAC, KUM RADIŠIĆ

Tajkunske saradnje i promocija SNSD-ove vlasti dodatno je učvršćena kada je početkom marta ove godine suvlasnik ATV-a postao Mile Radišić, vlasnik “Grand Tradea”. On je otkupio udio Slaviše Krunića, vlasnika kompanije „Sector Security“, koji je mjesec i po dana nakon toga svirepo ubijen.

Radišić, inače Dodikov kum, manipulišući cijenom akcija Medicinske elektronike na Banjalučkoj berzi, kupio je njenu zgradu za tri miliona KM. Zbog toga je osuđen na trogodišnju robiju. Tokom 2018. zgradu nadomak Medicinske elektornike prodao je „M:telu“, a nezvanično, dobio je 65 miliona KM.

Prema informacijama koje se kriju od javnosti, iza Alternativne televizije zapravo stoji porodica Dodik. Dobo upućeni izvori Žurnala navode da se sin Milorada Dodika, Igor Dodik, pojavljivao na sastancima sa pojedinim uposlenicima kao predstavnik kapitala Stankovićeve imperije.

Close